Mitt lag i Allsvenskan, MFF, vann SM-Guld 2010!!!

12 Feb

Är Ni redo för Allsvenskan 2011?

Above,  celebrating MFF winning Allsvenskan 2010

Jag har inte alltid varit MFF:are…

Uppvuxen på Västkusten, visserligen i söder, och med vänner vars mormor och morfar bodde i Gråbo utanför Göteborg så blev detta mitt lag, IFK Göteborg. IFK Göteborg, “Änglarna” med Ralf Edström, Glenn Hysén och Glenn Stömberg (Alla heter Glenn i Göteborg) var då stora, Uefa-cup vinst 1982, och Glenn Strömberg var förstås min stora kärlek…(Härligt att idag få höra hans proffsiga kommentarer i rutan).  Jag och mina vänner hade IFK Göteborgssångerna med dessa killar på band och dessa sånger vrålades när vi körde ifrån vännernas mormor och morfar…

Men det är inte roligt att vara “fotbollsnörd” och inte heja på det lag i vars stad jag bor i, Malmö och förstås laget Malmö FF… Så våren 2009 så bestämde jag mig för att ändra på det och blev MFF:are… Jag stod på stadion viftandes med flagga och sjöng nu MFF-sånger. Men vad hjälpte det, då…! MFF förlorade varje gång och inte satte de in Agon Mehmeti som jag ville… Jag undrade, vad har jag gjort?, gått från Göteborg till MFF som bara förlorar. Jag skrev därför en egen hejarramsa för att försöka få ändring på detta:

Agon Mehmeti

(Melodi: Vad gör ni med valpen där i fönstret)

Vad gör ni med Agon där på bänken

med springet i benet så fort…

Sätt in honom nu med det samma

så MFF får något gjort…

(Sången publicerades i ett SM-guldreportage som Sydsvenskan gjorde när de sedermera vann 2010)

Tydligen lyssnade de på detta :-;, för nästa säsong var Agon Mehmeti med i startelvan så gott som var enda gång…

Resten är historia… som är värd att tänkas tillbaka till ofta…  MFF vann SM-guld 2010 och jag var där och firade med andra supportrar, dels på Spice och Ölcafét, dels på Möllevångstorget. Några bilder från festligheterna ser ni ovan…

Tänk er ljudet av hejarramsor, tutande bilar och NJUT !!!

För det gjorde och gör jag,

Vi ses säsong 2011 !!!

Kram

Petra

Leave a Reply

